Primeur De Regenboog met Samen zijn wij school

HS-Krant, 13 september 2018

Op Plein Den Haag is dinsdag de landelijke campagne Samen zijn wij school afgetrapt. De Regenboog in Hoogezand is de eerste basisschool die een activiteit verbindt aan het initiatief.

Vrijdag 14 september (08.30 - 09.30 uur) gaan ouders, leerlingen, leraren en Tweede Kamerlid Eppo Bruins van de ChristenUnie op De Regenboog met elkaar in gesprek over hoe je met elkaar een mooie school maakt. Speciaal voor deze gelegenheid verzorgt een pannenkoekenbakker een traktatie. Het is de bedoeling dat elke maand een school in Nederland in het zonnetje komt te staan.

Samen zijn wij school

Samen zijn wij school is een initiatief van CPS, Driestar onderwijsadvies, Ouders & Onderwijs en Verus. Zij stellen dat de relatie tussen ouders en scholen wel een positieve impuls kan gebruiken waardoor hun samenwerking verbetert

Als ouders en school goed met elkaar omgaan en samenwerken is dat belangrijk voor het kind, is de overtuiging. Een jaar lang delen de organisaties goede voorbeelden en waardevolle tips.

Politieke steun

De Tweede Kamerleden Rudmer Heerema (VVD), Eppo Bruins (CU), Michel Rog (CDA), Roelof Bisschop (SGP) en Thierry Baudet (FvD) zetten dinsdag al hun handtekening onder de oproep tot een betere samenwerking tussen ouders en scholen.

Bruins noemt 2 redenen waarom de samenwerking tussen school en ouders zo belangrijk is. “Allereerst is aangetoond dat kinderen van betrokken ouders het beter doen op school. En daarnaast is de school een waardengemeenschap van ouders en leraren. Het is dus van belang dat zij schouder aan schouder staan en uitspreken dat ze allebei het beste voor het kind willen.”