Ouders en Onderwijs

Ouders & Onderwijs is hét informatiepunt voor ouders. Wij zijn de verbinder en ondersteuner van ouders rondom het onderwijs. Daarnaast zijn we de gesprekspartner voor de overheid en de onderwijssector.

Het is van groot belang voor de ontwikkeling van een kind dat ouders en school, ieder vanuit eigen deskundigheid, samen en in goed overleg bijdragen aan die ontwikkeling. Een goede samenwerking draagt er namelijk aan bij dat elk kind het onderwijs krijgt dat bij hem of haar past.

Ouders & Onderwijs ondersteunt de campagne Samen zijn wij school vanuit de gedachte te werken aan het beste onderwijs voor alle kinderen. Voor het schoolsucces en het welbevinden van elk kind, is belangrijk dat professionals, ouders én het kind werken aan een positieve vertrouwensrelatie. Daarmee leggen ze een basis om constructief het gesprek aan te gaan als zich op een later moment een vraagstuk voordoet en daar samen in overleg uit te komen. Zo werken we samen ook aan verlichting van de werkdruk voor professionals en vergroting van het werkplezier. Ook dat is belangrijk want Samen zijn wij school.

www.oudersonderwijs.nl