Tweede Kamerleden op ontbijtbezoek in Noord-Brabant

Samen zijn wij school trekt met ontbijtsessies door het land. Op vrijdag 16 november was Samen zijn wij school op bezoek bij KBS De Bussel in Vlijmen. We gingen in gesprek met ouders, leraren en Tweede Kamerleden.

“Neem als ouder de tijd om mee te helpen op school zodat de school een levende gemeenschap wordt, gedragen door leraren, leerlingen & ouders. Ook Leren met ouders kan daar een fantastische bijdrage aan leveren.”

Aldus CDA-Kamerlid Michel Rog is dat enorm belangrijk. Ook Eppo Bruins (ChristenUnie), Rudmer Heerema (VVD) en een aantal anderen waren op bezoek bij KBS De Bussel in Vlijmen (Noord Brabant).

Binnenkort komt minister Slob met een brief over de samenwerking tussen ouders en school, ouderbetrokkenheid staat immers in het huidig regeerakkoord. Op De Bussel hebben we met interesse gesproken, maar ook gekeken naar twee bijzondere initiatieven: het Verbeterteam en Leren met Ouders. Het lukt op deze school steeds beter om op een effectieve manier met elkaar samen te werken, hoewel ze volgens schoolleider Yvet van der Sterren nog geen 10 scoren. Een mooie ambitie!

Door Leren met Ouders zie ik mijn kind echt groeien, niet alleen qua kennis, maar ook als mens.

Ingrid, een van de ouders: