Ontbijten met Samen zijn wij school op de DS. JOH. Groenewegenschool in Werkendam

‘’Ik ben blij als de juf me Whatsappt dat het goed gaat met mijn kind wanneer ik hem eerder verdrietig moest achtergelaten. Dat geeft heel veel rust.’’

Samen zijn wij school trekt met ontbijtsessies door het land. Op maandag 29 oktober gingen we in gesprek met leerlingen, ouders en leraren van de Ds. Joh. Groenewegenschool in Werkendam. De sessie was speciaal georganiseerd op een maandag omdat veel ouders op dat moment hun kinderen naar school brengen en zelf vertrekken voor een week op hun boot. Op de Ds. Joh. Groenewegenschool zitten namelijk veel kinderen van varende ouders. Het werd een bijzonder over hoe de school en ouders samen vormgeven aan een goede samenwerking.

Vanuit de politiek sloten Peter Schalk SGP, Pieter Moens VGS en Gerdien Lassche Reformatorische Oudervereniging aan. Ook de wethouder van Werkendam, Machiel de Gelder, was aanwezig. Zij zijn hartelijk ontvangen door de schooldirecteur en een aantal initiatiefnemers van Samen zijn wij school, Gerben Heldoorn Driestar educatief en Arline Spierenburg Ouders & Onderwijs.